mandazplace

Hej igen..!

Kategori: Allmänt


Nu sitter jag här i köket i Högakusten vi ska äta lite lunch vi har varit i ladugården och fixat hönsena och myst med kycklingarna sen så gick vi till kalvarna och myste lite.Gerda drog ner min dragkedja dom är så smarta och snälla kalvarna vi har nu vi var där ca. en timme sen så gick vi in till dom stora och kollade om dom hade nå kalvar eller vilka som hade då sen så kom Olle med en halmbal så vi halma åt korna och kalvarna jag halmade hos kvigkalvarna men det gick bra ibland och lite sämre ibland för en kviga var på bus humör så hon började att hoppa omkring och "stänga"/klia sig mot högaffeln så jag fick stå och hålla emot den och det var jobbigt dom är så starka men det gick bra sen så dem var nöjda till sist vi kommer hem på Söndag tror jag vi ska åka och handla skidor och pjäxor och lite saker på Ica sen så ska vi göra skidspår med skortern så det blir enklare att åka så ska vi åka skidor sen.Och i kväll så blir det fixa ladugården och sen så blir det väl soffan framför tv:n och handarbeta kanske hare bra för det har vi i det soliga snölandet..xD
Vi har ju gosa och matat hundarna med..!
Puss Hej..<3



PS: Bilden är på en utav hundarna...! Namn: Passo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: