mandazplace

It´s raining Men...

Kategori: Allmänt

Som sagt så rengnar det idag, har varit muligt och blåsigt hela dagen. Idag så började vi med att äta frukost, kl. 08:40 så började vi skoldagen med att mata o städa hos djuren som vi gör varje morgon, jag tordes lyfta upp Turid, våran vattensköldpadda, hon bits men det gick bra. jag har även myst lite med Annica, våran fågelspindel, sen så som varje dag så håller man på med ormarna och skäggagamen Groovy.
 
Idag så kom djuren från Junseledjurpark tillbaka och det betyder att Oskar och Matilda, våra minigrisar, kom tillbaka till skolan. Dom är så söööt!! Det kom lite mer fåglar, duvor, sen så när jag tittade hos marsvinen när dom hade kommit så var det en lite bäbys, en virvel, så söt den va. Det hade inte bara kommit en marsvinsunge utan djungelrutspyton bäbisar men vet inte riktigt om det är en eller två, Irene sa att det skulle vara två men man ser bara en i terariumet.
 
Nu sitter jag här i Petras säng och bloggar, tv:n är på vi "kollar" på Ensam hemma 4.
Imorgon kl. 08:40 så ska jag och Anton vara i stallet och mocka hästskit, det ska bli kul att se hur det går..! Sen så fortsätter skoldagen som vanligt. Jag vet inte vad vi kommer göra i morgon efter skolan, Petra och Terese kommer att överge mig vid 5 för då ska dom tävlingssegla med Patricia, fast det ska jag göra sen med fast nästa onsdag.
 
Har inte knäppt nå bilder ska försöka göra det nån gång då jag har tid eftersom djurhuset blir larmat och låst vid fyra och då är det middag..
Nu får ni ha en bra fortsatt kväll så hörs vi i morgon, får se om jag har överlevt stallvisiten.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Härligt att du får vara så mycket med djuren, låter som om du är i himmelriket :)
    Kul med lite djurbäbisar och ännu roligare att dina älsklings grisar är tillbaka. // puss

    2012-08-21 | 23:43:38
    Bloggadress: http://lindaochfredrik.bloggsida.se

Kommentera inlägget här: